Изберете страница

За колористът Ричард Типър полирането е начин на живот.

Ричард изразява любовта си към спортните автомобили, като полира луксозни автомобили в продължение на много часове, докато не може буквално да види лицето си в блестящите си панели. Четири часа на една кола не е нищо необичайно, но може да е много по-дълго. Последното Бентли, от 1928 г., отне шест часа – и това беше само двигателят. Неотдавнашната работа на Ferrari F40 продължи три дни. Дневната цена на Ричард е 650 паунда.

За някои ще изглеждат луди, но полирането на автомобили е изкуство, което е толкова далеч от измиването на колата, което останалите от нас правят. Хората като Ричард не просто измиват колелата: те ги свалят и почистват и двете страни. Те не само полират боята: те измерват дебелината си в микрони и използват бучки от това, което прилича на синьо моделираща глина, за да се получи най-малкото парче песъчинки.

полиране на автомобили
Инструментите нужни на Ричард за полирането са ван Mercedes-Benz Vito с 500-литров резервоар за вода, перфектно подреден избор от почистващи продукти и кафемашина на Bosch. Две кутии за принадлежности съдържат доста високотехнологична предавка, включваща магнитна магнитна магнитна боя, която също така разкрива Ричард какъв е панелът от автомобил, ултразвуков дисплей за дълбочина, показващ броя и дълбочината на слоевете боя и специална светлина, която подчертава всички несъвършенства.

Той поставя магнитния дълбок манометър върху опитен заек, 2006 г. на Opel. Не е изненадващо, че много от боята от страна на шофьора е нова, но е изненадващо коментарът на Тимпър, че с времето може да се отърве от целия ефект на „портокалова кора„, който смазва не само този Astra, вид на много коли.

Магнитният манометър се придвижва към задната врата, показвайки дълбочина на боята 120 микрона. Това е мъртъв подарък на реплика. Фабричната специфика дълбочина на предното крило е 80 микрона, от които около 20 микрона ще бъде защитният лак „чист слой“.

полиране на автомобил
Направихме тази кола няколко седмици по-рано, но каросерията все още се чувстваше пищна. Премахването на тези бучки от криещото се крило беше първата работа на Типър, използвайки глинена ламарина и сапунена течност, за да се предотврати изсъхване и плъзгане. Две минути по-късно крилото се чувства гладко като дъното на пословичното бебе, но все още има още работа. Самосвалката пръска крилото, за да отстрани остатъчната глина и след това да я изтрие с алкохол. След това се използва полиране, като се използва малка машина за полиране с лек състав, който няма да повреди най-горния слой на Astra. „Лакът ще бъде доста агресивен в началото“, казва той. – Но когато се нагрее, ще се превърне в масло и ще стане по-фино.

Като се има предвид свободната ръка, Типър най-вероятно ще продължи да почиства, полира и запечатва кола в търсенето на съвършенство, но постепенно научава, че това е невъзможна цел във времето, когато има за дадена работа. „Трябваше да се науча да отстъпя, а ако клиентът каже“ това е добре „, трябва да го приема. Но ако някога се чуя да кажа „това ще свърши“, знам, че не съм направил всичко възможно. “

Семената се засяват, когато Ричард е бил момче, а неговият баща-механик на самообслужваните превозни средства донесе коли за работа. Тийпър Джуниър щеше да ги чисти. Тъй като бизнесът на татко за управление на флота е нараснал, така и страстът на Ричард за присвояване на автомобили. Той създава своя собствена компания, Perfection Detailing, през 1989 г.

полиране на автомобили
Големият му пробив дойде през 1997 г., когато клиент го помоли да оправи F50. Това доведе до препоръки чрез класическата кола. Оттогава той работи върху JPS Lotus 91racer на Nigel Mansell и повечето от 24 Vulcans на Aston Martin преди предаването на клиента.

Обратно в реалния свят, питаме Типър, ако има някаква надежда за лещите на мъглата на фаровете на Астра. Той прилага леко срязващо съединение с машината за полиране, като често спира, за да остави лещата да се охлади. Скоро виждаме нещо, което не сме виждали от известно време: крушката. Това е странно вълнуващ момент. Ричард усмихва известна усмивка. „За разлика от валенето, детайлите са лични. Клиентите ми стават пристрастени към запазването на колата си.

„Това, което ме управлява, е трансформацията, която мога да направя, и да видя удоволствието, което моята работа дава на клиентите ми“.

Как да полирате собствената си кола:

1. Напръскайте детайлите с почистващ препарат и ги оставете да се накиснат.

2. Свалете всяко колело, напръскайте джантите отпред и отзад и ги оставете да се накиснат. Направете същото с главините на колелетата.

3. Измийте цялата кола със сапунена вода, изплакнете я и изсушете.

4. Разтрийте цялата повърхност с глинена вакса, докато изчезнат петната.

5. Почистете остатъка и леко полирайте автомобила с финна паста с машина или на ръка.

6. Избършете и завършете с восък или вакса, за да се запечата повърхността.