Светлината за проверка на двигателя (която всъщност се нарича индикатор за неизправност или MIL) ви предупреждава, когато възникне проблем, свързан с емисиите, в рамките на системата за управление на двигателя, предавките и изпускателната система или емисиите или на контрола на емисиите на Вашето превозно средство. В зависимост от естеството на проблема, индикаторът за проверка на двигателя може да се включи и да остане постоянно включен или да мига.
Някои прекъсващи проблеми ще накарат контролната лампа да светне само докато възникне неизправност (като например прекъсване на двигателя). Светлината за проверка на двигателя обикновено остава включена, след като е открита неизправност, и ще остане включена, за да ви напомни, че е възникнал проблем, който трябва да бъде установен и поправен.
Лампата за проверка на двигателя може да е досадна, защото не знаете какво не е наред и дали проблемът може да е сериозен или незначителен. Някои автомобили дават частична информация за грешката на таблото, но за да се установи напълно проблема и да се отстрани грешката е нужно да се направи диагностика на автомобила със специализирана апаратура.
Ако няма други предупредителни светлини и двигателят изглежда работи нормално (няма необичайни шумове, миризми, вибрации и др.), Може да се допусне, че грешката, която причинява светлината на лампата за проверка, е вероятно малка и не възпрепятства способността ви да продължавате да шофирате. Но ако са включени други предупредителни светлини, вероятно трябва да спрете и да проучите проблема.
Когато се включи индикаторът за проверка на двигателя, в паметта на управляващия модул на задвижващия механизъм (PCM) се записва диагностичен код за неизправност (DTC), който съответства на грешката. Някои проблеми могат да генерират повече от един код за проблеми и някои превозни средства може да имат множество проблеми, които задават няколко кода за проблеми.
При повечето стари превозни средства (тези, направени преди 1996 г.), изключването на източника на захранване на компютъра или изключването на кабела на акумулатора изтрива кодове за грешки и най-малко временно изключва контролната лампа на двигателя. Ако проблемът се запази, кодът ще се нулира и индикаторът за проверка на двигателя ще се включи отново. Но при много по-нови превозни средства не искате да изключвате батерията, защото това може да изтрие настройките на паметта на компютъра. Това може да повлияе на работата на трансмисията, климатичната система и други функции.
През 1996 г. и по-новите превозни средства трябва да се използва сканиращ инструмент или четец на кодове, за да се изтрият кодовете и да се изключи светлината на двигателя за проверка.
Диагностични кодове
P0264 – Налягане на цилиндър 2 на вентилатора
P0265 – Височина на вентилатора 2 на вентилатора
P0266 – Всмукване на цилиндър 2 / Баланс
P0267 – Нисък ел. Цилиндър 3 на вентилатора
P0268 – Височина на впръсквателя на цилиндър 3
P0269 – Всмукване на цилиндър 3 / Баланс
P0270 – Цилиндър 4 на кръга на инжектора е нисък
P0271 – Височина на впръсквателя на цилиндър 4
P0272 – Цилиндър 4 Влияние на приноса / баланса
P0273 – Цилиндър 5 на кръга на инжектора е нисък
P0274 – Височина на цилиндъра 5 на инжектора
P0275 – Цилиндър 5 Влияние на приноса / баланса
P0276 – Цилиндър 6 ел. Кръг на инжектора е нисък
P0277 – Височина на вентилатора 6 на цилиндъра
P0278 – Цилиндър 6 Принос / баланс повреда
P0279 – Нисък ел. Кръг на вентилатора 7
P0280 – Височина на вентилатора 7
P0281 – Цилиндър 7 Влияние на приноса / баланса
P0282 – Налягане на цилиндъра 8 на вентилатора
P0283 – Височина на вентилатора на цилиндър 8
P0284 – Цилиндър 8 Принос / баланс повреда
P0285 – Цилиндров кръг на инжектора е нисък
P0286 – Височина на вентилатора на цилиндъра 9
P0287 – Цилиндър 9 Принос / баланс на повреда
P0288 – Налягане на цилиндър 10 на вентилатора
P0289 – Височина на вентилатора на цилиндър 10
P0290 – Всмукване на цилиндър 10 / Баланс
P0291 – Цилиндров кръг на вентилатора 11 нисък
P0292 – Височина на вентилатора 11
P0293 – Всмукване на цилиндър 11 / Баланс
P0294 – Цилиндров кръг на вентилатора 12 нисък
P0295 – Височина на вентилатора 12
P0296 – Цилиндър 12 Принос / диапазон на неизправност
Последни коментари