В понеделник в Техническия форум на Mazda във Франкфурт, Германия. Wheels съобщава, че изпълнителен директор на Mazda потвърждава пред пресата, че Mazda продължава да развива концепцията за ротационен двигател на Wankel, която е мъртва след прекъсването на спортната си кола RX-8 през 2012 година. „Все още продължаваме развитието на ротационния двигател от следващо поколение“, заяви Мицуо Хитоми от Mazda. „Не можем да подобрим въртящия се двигател до сегашните конвенционални емисии на двигателя“, продължава Hitomi, „проучваме различни видове системи за емисии, за да осигурим идеални условия“. Hidetoshi Kudo, изпълнителен директор на Mazda R & D, потвърди, че лазерните и плазмени запалителни системи са били разгледани за използване в следващия ротационен двигател, както за подобряване на мощността, така и за намаляване на емисиите, но цената е въпрос на тези високотехнологични системи.
През март обсъдихме някои от последните технологични постижения на Mazda, свързани с дизайна на Wankel. Машинният двигател Mazda Skyactiv-X HCCI, който сега вижда пътя в тестото муле, може да позволи на Mazda да им помогне да спазят стандартите на CAFE за своя флот, дори и с ротационно задвижвани автомобили. Разработен е променлив изпускателен отвор, подобряващ въртящия момент при ниски обороти, основна слабост на двигателя на Wankel. Наред с тази промяна е създадена система за спиране на пускането, за да се предотврати наводняването на двигателя и да се намали потреблението на гориво и масло, както и емисиите на двигателя.
Съвсем наскоро научихме през август, че Mazda разработва сложна нова двукорпусна система, включваща както електрически компресор, така и два турбокомпресора. Компресорът нямаше да има паразитни теглилки, задвижвани от регенеративно спиране, но щяха да запазят същия момент, докато турбокомпресорите не влязат в сила и ще дадат почивка на по-малко устойчивия компресор. Самите патентни заявки по никакъв начин не споменават ротационните двигатели, но принудителните индукционни и въртящи се двигатели се допълват взаимно като шоколад и фъстъчено масло, поради ниското съотношение на компресия на Wankel, което увеличава вече силната плътност на мощността на ротационния дизайн. Това е не-мозък, за да разгледате следващия ротационен двигател на Mazda като потенциално приложение за тази нова двукорпусна система.
С наближаването на стогодишнината на Mazda през 2020 г. и петдесетата годишнина от ротационното наследство тази година Mazda няма да има по-добро време да даде своя подписващ двигател велико навлизане в автомобилния свят. Самият Mazda е ужасяващо възпоменателен за сериите си от серията RX тази година и със слухове за обявяване на RX-9 на тазгодишното автомобилно изложение в Токио, то все още може да се разраства. 2017 съобщение, 2020 съобщение? Ще видим през октомври, когато започва автомобилното шоу в Токио през 2017 г.
Последни коментари