Изберете страница

Автомобилната индустрия понастоящем се сблъсква с бум на екзалбиция, която е дори по-малка от началото на 90-те години на миналия век. Бихте могли да мислите, че чувствителността към замърсяването и изменението на климата биха направили войните за конски сили да преминат, но това не изглежда да е така. И когато Dodge продава кола от пони с 840 к.с. под капака, можете да разберете защо онези, които искат да играят в най-острите край на пазара, се стремят към четирицифрени цифри на мощността, за да отидат с цени на стикера на няколко милиона долара. Три отбора от F1 развиват хиперкари. Ред Бул и Астън Мартин имат „Валкири“, „Макларън“ изгражда „БП23“, а после „Мерцедес-AMG Project ONE“, който дебютира във Франкфурт в понеделник вечерта.

Формула 1 е добра за Mercedes-Benz. Той спечели много състезания като доставчик на двигатели, но през 2010 г. компанията влезе в спорта като конструктор, оспорвайки Grands Prix за първи път от 50-те години на миналия век. Първите няколко години бяха изхарчени, носейки въжетата и играейки втора цигулка на отбори като Red Bull Racing. Но тя спечели точно своите суми, когато спортът премина към хибриден задвижващ V6 хибрид с 1.6 литра, спечелвайки три шампионати за три години. Така че, за да отпразнуваме, тя реши да вземе това ноу-хау от Формула 1 и да построи пътна кола.

Това е много по-добре изглеждащ от сегашната кола на F1.
Кабината използва чифт 10-инчови екрани. Единият между шофьора и пътника функционира като дисплей за обратно виждане.
Не очаквахте конвенционални врати за 2.275 млн. Евро, нали?
Кабината изглежда доста плътна.
F1 ноу-хау.
Ефективността ще бъде мехури.
В началото на 90-те години на миналия век Ферари се опита да превърне колата на F1 в пътна кола, когато построи F50. Според всички сметки би било по-евтино да се разработва двигател от самото начало, отколкото да се използва 3.5L V12 състезателен двигател като основа за задвижване на пътното платно.

Но ако искате да се насладите на двуместна версия на пътуването на Луис Хамилтън, ще ви трябват дълбоки джобове – само 275 ще бъдат направени и ще струват 2,7 милиона долара (2,275 милиона евро). Това е нецензурна сума пари, но купува нецензурно количество инженеринг. В основата си е пътна правна версия на хибридната система Mercedes-AMG F1. Общата мощност е около 1,000 к.с. – Mercedes действително казва „над 740 кВт“ – като повечето от тях отиват на задните колела. Зад кабината има 1.6L турбокомпресор V6, който изпраща мощност към задните колела и чифт 120 кВт (161 к.с.) електрически мотори на предния мост. В този смисъл той всъщност е по-напреднал от автомобил F1, който има само един мотор-генератор или MGU, свързан със задните колела.

Двигателят е нещо. Подобно на колата F1 използва пневматични клапани, а не механични. И турбокомпресорът – или MGU-H – е електрически задвижван, възстановявайки енергията от изпускателната система, която също може да бъде изпратена директно на задните колела за допълнителни 120 кВт (161 к.с.). Двигателят има червени линии при 11 000 об / мин – приблизително същото като колата на Луис в състезание. (A 2017 F1 двигател може теоретично да се върне на около 15 000 оборота в минута, но ограниченията на разхода на гориво, наложени от правилата, на практика никога не се доближават до това.) Въпреки че не знаем дали двигателят Project ONE използва турбулентно запалване, че новата кола има топлинна ефективност от 40%.

Навсякъде, където изглеждате, има технология F1. Обемната скоростна кутия с осем скорости е пневматично задвижвана и заедно с двигателя пренася товара от задното окачване. Самият окачване е снабден с тласкач от вида, който очаквате да се види на състезателна кола с една седалка. Монокок шасито е с висока якост, лека въглеродни влакна. И формата на автомобила е продукт на много часове на CFD и време на аеродинамичен тунел.

Очаквайте производителността да бъде съизмерима с неговата цена: 0-124 км / ч (0-200 км / ч) трябва да отнеме по-малко от шест секунди, а максималната скорост е (вероятно ограничена) до около 350 км / ч.